reklama

Budúce komunálky pôjdem radšej na záhradu - aj v zime

Mám už tej politiky fakt, že dosť. Teda ako sa to vezme, v podstate verejné dianie sledujem veľmi rád, veď človek sa musí na základe niečoho rozhodnúť, koho si zvolí. Aj napriek tomu, že sa natláča konštatovanie, že to je jedno, pretože všetci sú zlodeji a nikto nič užitočné nikdy nevymyslí. Asi je to tak, ale naivne si myslím, že aj keď nakradnú, hádam aspoň spravia čosi dobrého pre štát/kraj/obec. Samozrejme každý ma nejaké to politické presvedčenie a každý si myslí o tom svojom, že je najsprávnejšie. Preto sa aj ja logicky domnievam, že aj to moje je najsprávnejšie. V princípe modré, ale nie zaslepene.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Čo však fakt nepochopím je ješitnosť pravicových strán v týchto komunálnych voľbách. Akože uznávam, že sa nerozumiem do rokovaní ani vzťahov v jednotlivých mestách, zrejme sa navzájom nenávidia a tak si každý s obľubou určí svojho kandidáta. Vnímam to čisto ako laik a dôvody prečo je to tak ma vlastne ani nezaujímajú. Asi by im mal niekto povedať, že komunálne voľby nie sú parlamentné a že 2+2 sa nerovná 4 ani 5, ale rovná sa to veľkej nule. V parlamente je to fajn, keď každý získa po 10 % tak dokopy majú 40 %, matika nepustí. Ale v komunálnych sa nehrá na druhé miesto, ktoré sa potom spočíta s tretím, štvrtým a piatym. Ako príklad uvediem voľby v Karlovej Vsi, kde bývam. Prvé miesto ako inak kandidát Smeru, Iveta Hanuliková – aj doterajšia starostka. Dostala niečo vyše 3500 hlasov. A teraz nečakané...druhé až štvrté miesto dvaja kandidáti pravice a nezavislá kandidátka, všetci medzi 2000-2500 hlasov. Odmysliac si nezavislú, ktorá by kandidovala tak či tak, stále by chlapci Lachkovič a Berta mali spolu aspoň 4000 hlasov. Mohli by si v parlamente urobiť väčšinu, lenže čo to pomôže keď toto sú komunálne. Neviem, proste asi majú KDH a zbytok koalície iný názor na kandidátov, ale fakt sa nemohli dohodnúť? Fakt je každý geroj, že musí mať vlastného kandidáta? Potom to takto dopadne. Ľavica je jednotná, vlastne mimo strany SMER sú to len také dobrodružné výstrelky a teda práve táto značka bola garanciou úspechu. Jedine, že by na druhej strane barikády stál celý blok pravicových strán. V Karlovke to neplatilo a tak to dopadlo. Teraz môžu nad svojimi zlyhanými kandidátmi koaličníci plakať. Alebo vlastne nie, nevadí, že nevyhrali a že to zobrala staronová starostka, ktorej presvedčenie jasne vidno na výraznej farbe vlasov, hlavné bolo ukázať, kto je väčší geroj a má vlastného kandidáta. Nebudú sa predsa prispôsobovať. Mimochodom, obaja páni, nominanti roztrieštenej koalície, skončili až na treťom a štvrtom mieste, druhé pre seba uchmatla nezávislá Dana Čahojová.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Paradoxne sa koalícia spojila pre potreby primátora, ale to je už iný príbeh, o tom sa písalo dosť. Nepoznám nikoho, kto by veril, že pani Vašaryová  je dobrý kandidát, ale tak buď z princípu menšieho zla alebo len z princípu ju volili. Ja som vhodil prázdny lístok, po prvýkrát som sa nevedel rozhodnúť ani medzi dvoma zlami, fakt som nevedel ktoré je menšie. A teraz som spokojný, pretože môj favorit neprehral (síce ani nevyhral, ale nemôžme mať všetko).

Ľudia nechodia voliť hlavne z dvoch dôvodov, ak teda nerátame to, že v lete idú radšej na záhradku:

1. Nevedia, koho si vybrať, lebo nikomu neveria

SkryťVypnúť reklamu
reklama

2. Berú to tak, že ich hlas je len jedna kvapka v mori a tá toho veľa nezmôže

Pri týchto voľbách som prvýkrát uprímne pociťoval aké to je neveriť nikomu. To som teoreticky nemusel ani merať cestu k urnám, ale tak chcel som sa vyjadriť aspoň k tomu, čo si myslím o súčasnej a zároveň aj budúcej starostke. Ale po voľbách už mám pocit, že môj hlas je iba nevýznamná kvapka v mori, pretože tie hlasy sa tak či tak rozdelia a vyhrá len a len SMER.

Na záver dodám, že neviem ako to bolo v iných oblastiach Bratislavy aj mimo Bratislavy, určite niekde Smer zvalcoval aj jednotnú pravicu a možno nikde aj nejednotná pravica zvalcovala Smer, ale Karlova Ves ako jediná zo 17 častí Bratislavy má červenú starostku (ak teda beriem nezávislých víťazov ako oficiálne nezávislých – hoci všetci vieme svoje)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďakujem za užasný výber na starostu aj primátora. Vidíme sa o 4 roky...alebo možno pôjdem radšej na tu záhradku.

Vladimir Lokaj

Vladimir Lokaj

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nemám rád keď ma nazvú pesimistom. Som čistý realista, ale nemôžem za to, že svet je zlý. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu